نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2147
-
الف
+

خبرهای جدید از کنسرت مشترک فارس زبانان در «تهران»

«وحید قاسمی» آوازخوان افغانستانی و چند نوازنده رباب در کنسرت «عاشقانه های بدون مرز» تهران به روی صحنه می روند.

 کنسرت «عاشقانه‌های بی‌مرز»‌ به عنوان اولین کنسرت مشترک کشورهای فارسی‌زبان؛ ایران، افغانستان و تاجیکستان در تهران برگزار می‌شود. 

به گزارش آی فیلم2،  کنسرت «عاشقانه های بی مرز» با اجرای هنرمندان ایران، افغانستان و تاجیکستان 22 و 23  قوس در تالار وزارت کشور ایران برگزار می شود.

در این کنسرت نوازندگان سازهای کوبه‌ای از کشور افغانستان و آقای «وحید قاسمی»آوازخوان افغانستانی و احتمالا یک نوازنده رباب روی صحنه می‌رود.

«حسام الدین سراج» آوازخوان ایرانی در پیوند با پارچه هایی که در این کنسرت اجرا می‌شوند، توضیح داد: ترانه‌هایی که اجرا می‌شود، ترانه‌هایی است مشترک بین کشورهای مختلفِ ایران، افغانستان، تاجیکستان.

سراج در مورد اینکه ایده اولیه شکل‌گیری این کنسرت مشترک میان کشورهای فارسی زبان چطور شکل گرفت، توضیح داد: ایده برگزاری این کنسرت از «ترانه‌های زمین» سال گذشته آمد که کاری مشترک بین ملیت‌ها و قومیت‌های مختلف بود .

او به خبرگزاری ایلنا گفت: دوستانی که از سازمان اکو آمده و این برنامه را دیده بودند، تصمیم گرفتند کاری بین کشورهای فارسی زبان داشته باشیم و در حقیقت به اشاعه و احیای زبان فارسی بپردازیم. 

در این کنسرت مشترک که با عنوان «عاشقانه‌های بی‌مرز» برای اولین بار در تهران برگزار می‌شود، هنرمندانی چون «حسام‌الدین سراج» و «اردشیر کامکار» از ایران، «قربان علی رحمان» از تاجیکستان و «وحید قاسمی» از افغانستان به هنرنمایی می‌پردازند.

ب م

نظر شما
ارسال نظر